2018(e)ko martxoaren 27(a), asteartea

4. astea

Asteari hasiera emateko bi ikaskideen aurkezpena izan dugu Garbiñe eta Amaia. Biak azaldu digute jarduera bat ebaluatzeko taula nola egin ahal den.
Lehenengo eta behin jardueraren helburuak zehaztu behar dira. Horretarako ingurunea, materialak, lekua, haurren adina eta bere beharrak kontuan izan behar dugu. Hau izan da haien aurkezpena:

Añadir leyenda




Klasean ikusi dugu Carles Monereoren bideo bat. Carles Monereo psikologian doktoratuta dago heziketa-aniztasunera erlazionatutako gaietan eta estrategia didaktikoetan espezializatu zen. Hiru estrategia mota bereizten ditu:

  1. Ikasketa-estrategia. Erabakiak era kontzientean hartzea eta beharrezkoak diren eta zehaztuak dauden ezaguerak aukeratzea zehaztuak dauden helburuak betetzeko. 
  2. Irakaskuntza-estrategia. Irakasleak ikaslearen eta errealitatearen arteko bitartekaria izan behar da. Egunero gizartean aurkituko dituzten arazoak erakustea eta nola gainditu irakastea.
  3. Ebaluazio-estrategia. Ikasketa prozesu osoa kontrolatzea eta irakasleen parte-hartzea emaitzak onak ematen badu behatzea. 
Klasean ikusitako bideoa "La evaluación autentica de las competencias" hirugarren estrategiari buruz hitz egiten du.

Bideoan ebaluatzeko sisteman aldaketa bat egitea beharrezkoa dela azaltzen du Monereo. Gaur egun duela urte asko erabiltzen zuten ebaluatzeko estrategia berdinak erabiltzen dira nahiz eta haurren adimena desberdina izan.

Gaur egungo umeak natibo digitalak dira, desberdin pentsatzen dute. Gaur egun gutxi memorizatzen dute beharrezkoa ez delako, informazio guztia sarean erraz aurki dezakete. Heziketa-sistemak ez du adimen aldaketa hori kontuan hartzen eta memorizatzera behartzen dituzte umeek.

Ebaluazioa aldatu behar izango genuke eta memorizatzea irakatsi ordez kontzeptuak ulertzen irakatsi. Trebetasunak bultzatzea eta metodologia baten bidez haurrek ikasi behar dute noiz eta zergatik erabiltzen diren irakatsitako prozedurak.


Hurrengo egunean heziberri 2020 eta 237/2015 dekretuaren arteko ezberdintasunak azaldu ditu:
Eusko jaurlaritzan Heziberri azaltzen duen orrialdea kontsultatu dezakegu azalpen zehatzago bat edukitzeko:
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-hezi2020/eu/

Heziberri helburu bat du baina helburu horretara iristeko pasu batzuk eman behar dira lehenago, pasu horiek dekretuak dira. 237/2015 dekretua(indarrean dago gaur egun erantzun moduan Lonzeri) hesiberri 2020ren lortzeko planaren barruan dago.

Amaitzeko  "Zer egin nahi dute eusko jaurlaritza hezkuntzarekin?" galdera bota digu bakoitzak bere erantzuna emateko.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina