Forneiroren testua irakurri eta gero denon artean komentatuko dugu ideiak garrantzitsuak orriz orri.
50 orri. Ez da gauza bera eskola espazioa eta ikaskuntza giroa horregatik desberdintzen jakin behar dugu.
51-53 orri. Espazioa eta testuingurua esaten digu nolakoa den curriculuma eta programazioa.
“El ambiente habla aunque nosotros permanezcamos callados”
Reggio emilia eskolan, adibidez, 3 hezitzaile daude espazio batean. Konfidantzaren pedagogian materialak eta espazioak alderdi bezala ikusten da.
Martinet eskolaren ikasgelak eta espazioak adibide bezala ere hartu dezakegu.
“Es necesario entender el espacio como un espacio de vida en el cual la vida se sucede y se desenvuelve, es un conjunto complejo” Enrico Bettini, Turineko arkitektura unibertsitateko irakaslea.
Ikaskuntza giroa hobeto ulertzeko, hau da, ikaskuntza eta irakaskuntzaren bizitza ulertzeko.
:
54. Orri: Espazioa ulertu behar dugu curriculumaren atal bat bezala. Heziketa ereduaren arabera espazioa desberdina izango da. Espazioa curriculumaren elementu bezala hartzen badugu horrekin zerikusia duten erabakiak hartu behar ditugu. Nola antolatu? Nola hornitu eta aberastu bizigarri bihurtzeko?
Didaktikaren helburu bat izan daiteke eskola-espazioaren atzean dagoen heziketa-modeloa eta bere lau dimentsioetako (fisika, funtzionala, erlazionala eta denborazkoa) giroa, behaketaren bidez, ebaluatzen ikastea.
55 orri. Ebaluazioa prozesuaren koadroa:
- Behatu eta identifikatu. Irakasleak galdera bat bota du. Baina zer behatu behar dugu? Oso zaila da dena aldi berean behatzea.
- Hausnartu eta aztertu.
- Interbentzioa berpentzatzea eta egokitzea
Portafolio hau honako ariketak egitea eragiten digu eta baliagarria izango da gure etorkizunean.
56 orri.
“En definitiva la observacion del espacio del aula debe servirnos para mejorarlo de modo que responda mejor a nuestras intenciones educativas”
Adibidez: Finladian egiten dutena, egoera batzuk aztertzen eta zenbait metodo ezartzen dituzte eskolaren beharretara egokituz. Guk eredu hori hartu dezakegu baina daukagun testuinguruari egokitzen.
60. orri. Ekintza motaren klasifikazioa oso inportantea da. Ikerketa honek 12 mota dezbedin proposatzen dute baina zegurazki beharrezkoa izango da egokitzea beste testuinguru batean erabiltzerakoan.
Aste honetako azken saioan egelan dauden blogaren irispideak berrirakurri ditugu eta denon artean gurentzat zein irispideak inportanteak dira eta zeintzuk ez apuntatu ditugu, taula bat osatuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina